Data: 22.04. środa, 23.04. czwartek
Temat zajęć: Goldilocks and the three Bears (2x)
Cele:
- poznanie słownictwa związanego z bajką „Złotowłosa i trzy misie” ( Goldilocks, bear, porridge, chair, bed)
- określanie przymiotników (too hot, too cold, too big, too soft, too hard, just right)
- śpiewanie piosenek znanych dzieciom
1. Witamy się!
HELLO! WHAT'S YOUR NAME?
MY NAME IS..../ I’M .....
HOW ARE YOU TODAY?
I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.
Proszę posłuchać piosenkę„What’s your name?”
https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg
2. Na rozgrzewkę zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence „Walking, walking”
3. Na początek dzisiejszego spotkania proponuje opowiedzieć dziecku bajkę o „Zlotowłosej i trzech misiach" ( można również puścić nagranie https://youtu.be/-tY9lpG0xhA), następnie proszę puścić nagranie tej bajki w wersji po angielsku- tytuł bajki „Goldilocks and the three Bears”
https://www.youtube.com/watch?v=Oaw-d3r_gIc
Drodzy Rodzice powtórzcie teraz kilkakrotnie z dzieckiem poniższe słówka, wykorzystajcie do tego załączone obrazki:
GOLDILOCKS (Złotowłosa) BEAR (Miś)
PORRIDGE (owsianka) CHAIR (krzesło) BED (łóżko)
Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm
4. Kolejne zadanie- ułóżcie w odpowiedniej kolejności ( na podstawie bajki ) poniższe obrazki.
Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/literacy/fairytales/goldilocks-and-three-bears.html
Jeżeli macie Państwo drukarkę, możecie wydrukować obrazki, które dzieci następnie pokolorują i ułożą w odpowiedniej kolejności. Jeżeli nie posiadacie drukarki, dzieci na ekranie komputera mogą wskazywać odpowiednią kolejność zdarzeń.
5. Karta Pracy - uzupełnijcie odpowiednio puste okienka obrazkami, tak żeby w każdym kwadracie nie powtórzył się żaden obrazek.
Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/msudoku.htm
6. Interaktywne układanie puzzlii, odsyłam na stronę:
http://www.first-school.ws/puzzlesonline/fairytales/goldilocks-and-the-three-bears.htm
7. Dla chętnych- przesyłam w formacie pdf zestaw kolorowanek dla dzieci, które będą miały ochotę poćwiczyć słownictwo oraz swoje „rączki”J
Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/6131-6140/sb6137.html
ŻYCZĘ WSZYSTKIM DOBREJ ZABAWY