Data: 22.04. środa, 23.04. czwartek 

 

Temat zajęć: Goldilocks and the three Bears (2x)

 

 

Cele:

 

- poznanie słownictwa związanego z bajką „Złotowłosa i trzy misie” ( Goldilocks, bear, porridge, chair, bed)

 

- określanie  przymiotników (too hot, too cold, too big, too soft, too hard, just right)

 

- śpiewanie piosenek znanych dzieciom

 

 

1. Witamy się!

     

HELLO!    WHAT'S YOUR NAME?

MY NAME IS..../ I’M .....

HOW ARE YOU TODAY?

I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.

 

 

Proszę posłuchać piosenkę„What’s your name?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

 

 

 

2. Na rozgrzewkę zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence „Walking, walking”

 

https://youtu.be/fPMjnlTEZwU

 

 

3. Na początek dzisiejszego spotkania proponuje opowiedzieć dziecku bajkę o „Zlotowłosej i trzech misiach" ( można również puścić nagranie https://youtu.be/-tY9lpG0xhA),   następnie  proszę puścić nagranie tej bajki w wersji po angielsku- tytuł bajki  „Goldilocks and the three Bears

 

https://www.youtube.com/watch?v=Oaw-d3r_gIc

 

 

 

Drodzy Rodzice powtórzcie teraz  kilkakrotnie z dzieckiem poniższe słówka, wykorzystajcie do tego załączone obrazki:

 

 

GOLDILOCKS  (Złotowłosa)                  BEAR (Miś)

 

PORRIDGE (owsianka)           CHAIR  (krzesło)                BED (łóżko)

 

 

Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kolejne zadanie- ułóżcie w odpowiedniej kolejności ( na podstawie bajki )  poniższe obrazki.

    

       

Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/literacy/fairytales/goldilocks-and-three-bears.html

 

 

Jeżeli macie Państwo drukarkę, możecie wydrukować obrazki, które dzieci następnie pokolorują i ułożą w odpowiedniej kolejności. Jeżeli nie posiadacie drukarki, dzieci na ekranie komputera mogą wskazywać odpowiednią  kolejność zdarzeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Karta Pracy - uzupełnijcie odpowiednio puste okienka obrazkami, tak żeby w każdym kwadracie nie powtórzył się żaden obrazek.

 

Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/msudoku.htm

 

 

6. Interaktywne układanie puzzlii, odsyłam na stronę:

http://www.first-school.ws/puzzlesonline/fairytales/goldilocks-and-the-three-bears.htm

 

7. Dla chętnych- przesyłam w formacie pdf zestaw kolorowanek dla dzieci, które będą miały ochotę poćwiczyć słownictwo oraz swoje „rączki”J

Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/6131-6140/sb6137.html

 

 

ŻYCZĘ WSZYSTKIM DOBREJ ZABAWY

ZE ZŁOTOWŁOSĄ I TRZEMA MISIAMIJ