Temat zajęć: Over the meadow (2 zajęcia)
Cele:
- poznanie słownictwa związanego ze zwierzętami, które możemy spotkać na łące ( bugs, ant, bees, fireflies, caterpillars, butterfly, spider, ladybug)
- utrwalenie znanych czynności ( clap your hands, stomp your feet, touch your nose)
- śpiewanie i odgrywanie piosenek.
Bardzo proszę, przywitajcie się ze sobą mówiąc- HELLO!
Zapytajcie- WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?) -
dziecko odpowiada- I’M…. lub MY NAME IS...
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
Możecie utrwalić z dzieckiem pytanie/odpowiedź:
HOW OLD ARE YOU? ( Ile masz lat?), odpowiedź dziecka – I’M... FIVE, SIX, SEVEN.
(Mam pięć, sześć, siedem lat).
2. Zapraszam do wysłuchania nowej piosenki na przywitanie, troszkę się przy tym poruszajcieJ
3. Obejrzyjcie krótki filmik „I love bugs”, powtarzajcie nazwy robaczków, które pojawiają się na ekranie:
BUGS (robaczki) BUTTERFLY (motyl)
LADYBUG (biedronka) SPIDER (pająk) ANT (mrówka)
ANTS (mrówki) BEES (pszczoły)
FIREFLIES (świetliki) CATERPILLARS (stonogi)
https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU
5. Pora na ruch- zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych i zabawy z rymami -„Exercise, rhyme and freeze”
https://www.youtube.com/watch?v=cSPmGPIyykU
6. Linki do interaktywnej zabawy- ułóżcie puzzle. Zobacz co przedstawiają
butterflies- motyle, ladybugs- biedronki
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15e903899b06
7. Podaje propozycje kolorowanek, aby utrwalić poznane słownictwo. ( pliki pdf: butterfly, bee, ladybug)
MIŁEJ ZABAWY!!!