Drodzy Rodzice!
Poniżej podaje propozycje zabaw, aktywności, które możecie wspólnie z dziećmi wykonać
w ramach zajęć z wykorzystaniem języka angielskiego.
Gorąco zachęcam do wspólnej zabawy!!!
Prześlijcie proszę zdjęcia, scany prac lub filmiki, na których dzieci bawią się
po angielsku na adres mailowy: przedszkole35sos@interia.pl <mailto:przedszkole35sos@interia.pl>.
Olga Gruszczak.
Data: 26.03.2020 r czwartek
Temat zajęć: My House
Cele: poznanie nazw części domu oraz jego pomieszczeń, utrwalenie poznanego słownictwa czynnego,
śpiewanie i odgrywanie piosenek.
1. Zabawa w przedstawianie się.
Rodzicu pokazać proszę dziecku, że jego przyjaciel MARTIN chciałby się z nim przywitać.
Bardzo proszę, aby rodzic przywitał się z dzieckiem mówiąc- HELLO! ,
dziecko również powinno odpowiedzieć- HELLO!
Kolejne zadanie to pytanie rodzica do dziecka:
WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?),
dziecko odpowiada- I’M…. lub MY NAME IS...
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
Propozycja piosenki z pytaniem „What’s your name?”
2. Po przywitaniu proponuje puścić dziecku znaną piosenkę, podczas której utrwali nazwy emocji oraz określenia czynności:
Rodzice spróbujcie wspólnie z dzieckiem zaśpiewać i pokazywać treść piosenki J
3. Prezentacja nowego słownictwa związanego z elementami domu jako budynku - wspólne powtarzanie
podanych nazw.
Rodzicu, jeżeli znasz język angielski, spróbuj najpierw samemu powiedzieć dziecku te wyrazy wskazując je
na obrazku. Jeżeli nie potraficie- odsyłam tutaj:
HOUSE (dom), WINDOW (okno) ROOF (dach)
DOOR (drzwi) CHIMNEY (komin)
Możecie narysować dom lub wykorzystać podany poniżej obrazek, do tego aby wskazywać dziecku poszczególne części domu.
Data: 27.03.2020 r piątek
Temat zajęć: At house
1. Na początek zabawy z dzieckiem zróbcie dokładnie to samo co dzień wcześniej, czyli
przywitajcie się słówkiem- HELLO! I zapytajcie dziecko: WHAT’S YOUR NAME?
odpowiedź dziecka - I’M…. lub MY NAME IS...
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
Powtórzcie z dziećmi każde słówko, aby mogły je zapamiętać. Możecie w tym celu wykorzystać domek,
który dziecko samo stworzyłoJ
3. Dzieci 3-letnie mogą utrwalać sobie dobrze znane z zajęć piosenki:
4. Prezentacja nowego słownictwa związanego z pomieszczeniami znajdującymi się w domu - wspólne powtarzanie nazw pomieszczeń. ( dla dzieci 4-
letnich)
KITCHEN (kuchnia) LIVING ROOM (salon) ATTIC (strych) BEDROOM (sypialnia),
BATHROOM (łazienka) GARAGE (garaż) GARDEN (ogród)