Drodzy Rodzice!
Poniżej podaje propozycje zabaw, aktywności, które możecie wspólnie z dziećmi wykonać 
w ramach zajęć z wykorzystaniem języka angielskiego.
Gorąco zachęcam do wspólnej zabawy!!!
Prześlijcie proszę zdjęcia, scany prac lub filmiki, na których dzieci bawią się
po angielsku na adres mailowy: przedszkole35sos@interia.pl <mailto:przedszkole35sos@interia.pl>.

Olga Gruszczak.


Data: 26.03.2020 r czwartek

               Temat zajęć: My House                   
Cele: poznanie nazw części domu oraz jego pomieszczeń, utrwalenie poznanego słownictwa  czynnego,

śpiewanie i odgrywanie piosenek.

1. Zabawa w przedstawianie się.

Rodzicu pokazać proszę dziecku, że jego przyjaciel MARTIN  chciałby się z nim przywitać.

Bardzo proszę, aby rodzic przywitał się z dzieckiem mówiąc- HELLO! ,
dziecko również powinno odpowiedzieć- HELLO!
Kolejne zadanie to pytanie rodzica do dziecka:
WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?),
dziecko odpowiada- I’M….  lub   MY NAME IS...                                                            
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało-  WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
Propozycja piosenki z pytaniem „What’s  your name?”
https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

2. Po przywitaniu proponuje puścić dziecku znaną piosenkę, podczas której utrwali nazwy emocji oraz określenia czynności:
„If you're  happy” https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
Rodzice spróbujcie wspólnie z dzieckiem zaśpiewać i pokazywać treść piosenki J

3. Prezentacja nowego słownictwa związanego z elementami domu jako budynku - wspólne powtarzanie
podanych nazw.
Rodzicu, jeżeli znasz język angielski, spróbuj najpierw samemu powiedzieć dziecku te wyrazy wskazując je
na obrazku. Jeżeli nie potraficie- odsyłam tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=7HiHAbddaj8                                                 

HOUSE (dom),                 WINDOW (okno)                 ROOF (dach)
DOOR (drzwi)                 CHIMNEY (komin)


Możecie narysować dom lub wykorzystać podany poniżej obrazek, do tego aby wskazywać dziecku poszczególne części domu.
Jedną z metod nauczania języka angielskiego jest metoda audiolingwalna, w której nacisk kładzie się na słuchanie, dopiero potem na mówienie, czytanie i pisanie. Ważny jest tu tzw. dryl językowy, czyli dużo powtórek, powtarzamy nie tylko całe słowa, ale także struktury, wersy piosenek itp.
Stąd moja prośba, abyście wielokrotnie z dziećmi powtórzyli powyższe słówka, aby mogły je zapamiętać.

4. Super! Udało Wam się poznać części domu… a  teraz proponuje trochę się poruszać… zaproście do
zabawy rodzeństwo. Piosenka „Make a circle”  https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

5. Na zakończenie zabawy, aby utrwalić poznane części domu, niech dzieci pokolorują, pomalują, ozdobią według własnego pomysłu, poniższy obrazek domu. Jeżeli nie macie drukarki - niech dziecko samo narysuje domek (tak jak potrafi) bądź wy go narysujcie i dajcie dziecku do ozdobienia.
Temat pracy:  „My house”. Pamiętajcie o napisaniu na pracy: imienia dziecka oraz nazwy grupy
J
Proszę o przesyłanie zdjęć wykonanych prac na adres
HYPERLINK "mailto:przedszkole35sos@interia.pl" przedszkole35sos@interia.pl.
Propozycja dla chętnych dzieci, mogą narysować domek według instrukcji: https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4
Data: 27.03.2020 r piątek
Temat zajęć: At house

1. Na początek zabawy z dzieckiem zróbcie dokładnie to samo co dzień wcześniej, czyli
przywitajcie się słówkiem- HELLO! I zapytajcie dziecko: WHAT’S YOUR NAME?
odpowiedź dziecka - I’M….  lub   MY NAME IS...                                                            
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało-  WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
2. Utrwalenie części domu: https://www.youtube.com/watch?v=7HiHAbddaj8       
  
Powtórzcie z dziećmi każde słówko, aby mogły je zapamiętać. Możecie w tym celu wykorzystać domek,

który dziecko samo stworzyłoJ   
     
                             
3. Dzieci 3-letnie mogą utrwalać sobie dobrze znane z zajęć piosenki:

Open shut them”    https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y

„Baby shark”     https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

4. Prezentacja nowego słownictwa związanego z pomieszczeniami znajdującymi się w domu - wspólne powtarzanie nazw pomieszczeń.  ( dla dzieci 4-
letnich)
KITCHEN (kuchnia)  LIVING ROOM (salon)   ATTIC (strych)   BEDROOM (sypialnia),
BATHROOM (łazienka)     GARAGE  (garaż)    GARDEN (ogród)
Filmik:        https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U
Przypominam o wielokrotnym powtórzeniu z dzieckiem wprowadzonych słówekJ            
                         
5. Zabawa na zakończenie przy popularnej piosence „Simon says”
https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ



                                                        UDANEJ ZABAWY!!!