Drodzy Rodzice!
Poniżej podaje propozycje zabaw, aktywności, które możecie wspólnie z dziećmi wykonać 
w ramach zajęć z wykorzystaniem języka angielskiego.
Gorąco zachęcam do wspólnej zabawy!!!
Prześlijcie proszę zdjęcia, scany prac lub filmiki, na których dzieci bawią się
po angielsku na adres mailowy: przedszkole35sos@interia.pl <mailto:przedszkole35sos@interia.pl>.

Olga Gruszczak.


Data: 26.03.2020 r czwartek

               Temat zajęć: My House                   
Bardzo proszę, aby rodzic przywitał się z dzieckiem mówiąc- HELLO! ,
dziecko również powinno odpowiedzieć-
HELLO!
Kolejne zadanie to pytanie rodzica do dziecka:
WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?),
dziecko odpowiada-
I’M….  lub   MY NAME IS...                                                            
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- 
WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie-
I’M.... lub MY NAME IS....
Propozycja piosenki z pytaniem „What’s  your name?”
https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg

2.
Kolejne pytanie do dziecka- HOW ARE YOU ? (Jak się czujesz?)
Podaje przykładowe, możliwe odpowiedzi dzieci.
- I’m good! - Czuję się dobrze!
- I’m great! - Czuję się świetnie!
- I’m wonderful! - Czuję się wspaniale
- I’m hungry! - Jestem głodny!
- I’m tired! - Jestem zmęczony!
- I’m not so good! - Nie czuje się zbyt dobrze.
Tutaj proponuję włączyć dzieciom piosenkę:  „Hello, how are you?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

3. Prezentacja nowego słownictwa związanego z elementami domu jako budynku - wspólne powtarzanie podanych nazw.
Rodzicu, jeżeli znasz język angielski, spróbuj najpierw samemu powiedzieć dziecku te wyrazy wskazując je na obrazku. Jeżeli nie potraficie- odsyłam tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=7HiHAbddaj8                                                 

HOUSE
(dom),                 WINDOW (okno)                 ROOF (dach)
DOOR (drzwi)                 CHIMNEY (komin)

Możecie narysować dom lub wykorzystać podany poniżej obrazek, do tego aby wskazywać dziecku poszczególne części domu.
Jedną z metod nauczania języka angielskiego jest metoda audiolingwalna, w której nacisk kładzie się na słuchanie, dopiero potem na mówienie, czytanie i pisanie. Ważny jest tu tzw. dryl językowy, czyli dużo powtórek, powtarzamy nie tylko całe słowa, ale także struktury, wersy piosenek itp.
Stąd moja prośba, abyście wielokrotnie z dziećmi powtórzyli powyższe słówka, aby mogły je zapamiętać.
4. Super! Udało Wam się poznać części domu… a  teraz proponuje trochę się poruszać…
Uwaga! potrzebne jest miejsce w pokoju:)
Walking, walking”
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

5. Na zakończenie zabawy, aby utrwalić poznane części domu, narysuje według instrukcji, swój własny dom „My house”. Ozdóbcie go według własnego pomysłu.
Rodzice zachęcające dzieci do samodzielnego powtarzania słówek podczas rysowania.
Proszę o przesyłanie zdjęć wykonanych prac na adres 
HYPERLINK "mailto:przedszkole35sos@interia.pl" przedszkole35sos@interia.pl
Pamiętajcie o napisaniu na pracy: imienia dziecka oraz nazwy grupy
J
Link do piosenki-    https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4
Data: 27.03.2020 r piątek
Temat zajęć: At house

1. Na początek zabawy z dzieckiem zróbcie dokładnie to samo co dzień wcześniej, czyli
przywitajcie się słówkiem- HELLO! I zapytajcie dziecko: WHAT’S YOUR NAME?
odpowiedź dziecka - I’M….  lub   MY NAME IS...                                                            
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało-  WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
2. Kolejne pytanie do dziecka- HOW ARE YOU ? (Jak się czujesz?)
Podaje przykładowe, możliwe odpowiedzi dzieci.
- I’m good! - Czuję się dobrze!
- I’m great! - Czuję się świetnie!
- I’m wonderful! - Czuję się wspaniale
- I’m hungry! - Jestem głodny!
- I’m tired! - Jestem zmęczony!
- I’m not so good! - Nie czuje się zbyt dobrze.
Tutaj proponuję włączyć dzieciom piosenkę:  „Hello, how are you?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

3. Prezentacja nowego słownictwa związanego z pomieszczeniami znajdującymi się w domu - wspólne powtarzanie nazw pomieszczeń.  
KITCHEN (kuchnia)  LIVING ROOM (salon)   ATTIC (strych)   BEDROOM (sypialnia),
BATHROOM (łazienka)     GARAGE  (garaż)    GARDEN (ogród)
Filmik:        https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U
Przypominam o wielokrotnym powtórzeniu z dzieckiem wprowadzonych słówekJ                                      
4. Ponownie zapraszam rodziców i dzieci  do „ rozruszania kości” przy popularnej piosence
Simon says” https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ

Rodzice spróbujcie wspólnie z dzieckiem zaśpiewać i pokazywać treść piosenki J


5. Aby  utrwalić wprowadzone słownictwo związane z domem podaje link do filmu, w którym przedstawione są zarówno części domu
jak i jego pomieszczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

                                                                    UDANEJ ZABAWY!!!