Data: 02.04.2020 r czwartek; 03.04. 2020 r. piątek

 

 

Temat zajęć: Spring is here (2 zajęcia)

 

Cele: poznanie słownictwa związanego z wiosną ( umbrella, flowers, rainbow, puddle, bird,

 

grass ), utrwalenie poznanego słownictwa  (pory roku-  spring, summer, autumn, winter,

 

cloud, rain, sun, ),  śpiewanie i odgrywanie piosenek.

 

 

 

  1. Przywitajmy się.

 

Rodzicu pokazać proszę dziecku, że jego przyjaciel MARTIN  chce się z nim przywitać.

 

 

 

Bardzo proszę, przywitajcie się ze sobą mówiąc- HELLO!

Zapytajcie-  WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?) -

dziecko odpowiada- I’M….  lub   MY NAME IS...                                                             

Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało-  WHAT’S YOUR NAME?

Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....

Możecie utrwalić z dzieckiem pytanie/odpowiedź:

HOW OLD ARE YOU? ( Ile masz lat?),  odpowiedź dziecka –  I’M... FIVE, SIX, SEVEN.

(Mam pięć, sześć, siedem lat).

 

2. Na dobry początek dnia proponuję włączyć lubianą przez dzieci piosenkę:

 

 

Hello song  for kids”       https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

 

 

3. Mała powtórka z zeszłego tygodnia- jak brzmią poznane przez  Was części domu.

 

HOUSE (dom)  WINDOW (okno)    ROOF (dach)    DOOR (drzwi)   CHIMNEY (komin)

Możecie wykorzystać do tego piosenkę ( do 49 s.):  https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc

 

4. Przypomnijcie sobie jak wymawiamy pory roku po angielsku (piosenka znana dzieciom).

„Seasons song for kids”  https://www.youtube.com/watch?v=ksGiLaIx39c

 

                        SEASONS  (pory roku)                  SPRING (wiosna)

SUMMER (lato)                         AUTUMN (jesień)                 WINTER  (zima)

 

 

5.  Wprowadzenie słownictwa związanego z obecną porą roku   SPRING (wiosna):

 

       UMBRELLA (parasolka)           FLOWERS (kwiaty)             RAINBOW (tęcza)        

 

          PUDDLE (kałuża)                    BIRD (ptaszek)                     GRASS (trawa)

 

        CLOUD (chmura)                      RAIN (deszcz)                    SUN  (słońce)

 

 

- słowniczek obrazkowy  ( plik pdf  „Słowniczek 5-6 latki”)- pobrany ze strony:

 

https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3ygs5IcphHO0mPjkC9-F1LoRxak9FAnTY72Rht-2s8ZEJtF5M-p1ozl_k

 

- wymowa podanych słówek   (ścieżka głosowa- nagranie mp4 „Wiosna 5-6 latki”)

 

6. Zapraszam gorąco do pośpiewania i poruszania się w rytm muzyki.

 

Piosenka “Spring is here”

 

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

 

 

7. Jeżeli macie Państwo możliwość wydrukowania to propozycje zadań na utrwalenie

 

pisowni poznanych wyrazów znajdziecie Państwo w dołączonych kartach pracy (pliki  pdf-

 

„Połącz obrazek”, „Popraw po śladzie”),    źródło- strona internetowa j.w.

 

 

8. Pora na interaktywne ułożenie puzzli-powiedz co przedstawiają puzzle (kwiaty-flowers),

 

jakiego sa koloru? (żółty- yellow)   

 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=10f3173e235c

 

 

 

 

 

 

 

 

03.04. PIĄTEK

1. Powtórzcie dokładnie taki sam rytuał powitania jak poprzednio.

Piosenka na dobry początek : „Five little flowers” (utrwalcie liczenie w zakresie 1-5)

https://youtu.be/eFWXPmUg_IQ

 

2. Na utrwalenie słownictwa zachęcam do zabawy "What’s missing?  przy wykorzystaniu

prezentacji: „Let’s talk about spring” aut. urskru

https://view.genial.ly/5e7cdac661cb290d8bf1c58c/interactive-content-lets-talk-about-spring?fbclid=IwAR3lzo1pxjLq7W6qUxryaH_EyLbWHMsh_OOWHxzkw3jQUQU7aA7uG_PacVM

 

3. Teraz posłuchajcie nowej pisoenki „It’s Springtime

sł. Katarzyna Niemiec, muz. Gabierla Gąsior.    (poniżej tekst piosenki oraz plik mp3 )

Birds are singing,

The grass is green,

Snow’s not hiding in between,

Flowers are blooming,

The bear is awake,

Guess the season and shake, shake, shake!

It’s springtime,

It’s springtime,

I can feel in the air,

It’s springtime,

It’s springtime,

Colours, colours everywhere!

Materiały pobrane z www.blizejprzedszkola.pl

4. Czas na ruch- zabawa przy popularnej piosence „Simon says”

 https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ

 

5. Jako zadanie plastyczne- narysujcie proszę wiosenny krajobraz, tak żeby znalazły się na

nim poznane słówka. Podczas rysowania powtarzajcie wymowę rysowanych elementów.

 

Pamiętajcie  o przesyłaniu zdjęć swoich prac na adres przedszkole35sos@interia.pl.

Pamiętajcie o napisaniu na pracy: imienia dziecka oraz nazwy grupyJ

 

 

6. Zabawa dla chętnych- zagraj w popularną grę pamięciową „Memory”:

 

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/spring/puzzles/memory_shapes_numbers.htm?language=english&linkback=../../../education/spring/index.htm

 

 

 

BAWCIE SIE DOBRZE!!!