Temat zajęć: Spring is here (2 zajęcia)
Cele: poznanie słownictwa związanego z wiosną ( umbrella, flowers, rainbow, puddle, bird,
grass ), utrwalenie poznanego słownictwa (pory roku- spring, summer, autumn, winter,
cloud, rain, sun, ), śpiewanie i odgrywanie piosenek.
Rodzicu pokazać proszę dziecku, że jego przyjaciel MARTIN chce się z nim przywitać.
Bardzo proszę, przywitajcie się ze sobą mówiąc- HELLO!
Zapytajcie- WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?) -
dziecko odpowiada- I’M…. lub MY NAME IS...
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
Możecie utrwalić z dzieckiem pytanie/odpowiedź:
HOW OLD ARE YOU? ( Ile masz lat?), odpowiedź dziecka – I’M... FIVE, SIX, SEVEN.
(Mam pięć, sześć, siedem lat).
2. Na dobry początek dnia proponuję włączyć lubianą przez dzieci piosenkę:
„Hello song for kids” https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU
3. Mała powtórka z zeszłego tygodnia- jak brzmią poznane przez Was części domu.
HOUSE (dom) WINDOW (okno) ROOF (dach) DOOR (drzwi) CHIMNEY (komin)
Możecie wykorzystać do tego piosenkę ( do 49 s.): https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc
4. Przypomnijcie sobie jak wymawiamy pory roku po angielsku (piosenka znana dzieciom).
„Seasons song for kids” https://www.youtube.com/watch?v=ksGiLaIx39c
SEASONS (pory roku) SPRING (wiosna)
SUMMER (lato) AUTUMN (jesień) WINTER (zima)
5. Wprowadzenie słownictwa związanego z obecną porą roku SPRING (wiosna):
UMBRELLA (parasolka) FLOWERS (kwiaty) RAINBOW (tęcza)
PUDDLE (kałuża) BIRD (ptaszek) GRASS (trawa)
- słowniczek obrazkowy ( plik pdf „Słowniczek 5-6 latki”)- pobrany ze strony:
- wymowa podanych słówek (ścieżka głosowa- nagranie mp4 „Wiosna 5-6 latki”)
6. Zapraszam gorąco do pośpiewania i poruszania się w rytm muzyki.
Piosenka “Spring is here”
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
7. Jeżeli macie Państwo możliwość wydrukowania to propozycje zadań na utrwalenie
pisowni poznanych wyrazów znajdziecie Państwo w dołączonych kartach pracy (pliki pdf-
„Połącz obrazek”, „Popraw po śladzie”), źródło- strona internetowa j.w.
8. Pora na interaktywne ułożenie puzzli-powiedz co przedstawiają puzzle (kwiaty-flowers),
jakiego sa koloru? (żółty- yellow)
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=10f3173e235c
03.04. PIĄTEK
1. Powtórzcie dokładnie taki sam rytuał powitania jak poprzednio.
Piosenka na dobry początek : „Five little flowers” (utrwalcie liczenie w zakresie 1-5)
2. Na utrwalenie słownictwa zachęcam do zabawy "What’s missing? przy wykorzystaniu
prezentacji: „Let’s talk about spring” aut. urskru
3. Teraz posłuchajcie nowej pisoenki „It’s Springtime”
sł. Katarzyna Niemiec, muz. Gabierla Gąsior. (poniżej tekst piosenki oraz plik mp3 )
Birds are singing,
The grass is green,
Snow’s not hiding in between,
Flowers are blooming,
The bear is awake,
Guess the season and shake, shake, shake!
It’s springtime,
It’s springtime,
I can feel in the air,
It’s springtime,
It’s springtime,
Colours, colours everywhere!
Materiały pobrane z www.blizejprzedszkola.pl
4. Czas na ruch- zabawa przy popularnej piosence „Simon says”
https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ
5. Jako zadanie plastyczne- narysujcie proszę wiosenny krajobraz, tak żeby znalazły się na
nim poznane słówka. Podczas rysowania powtarzajcie wymowę rysowanych elementów.
Pamiętajcie o przesyłaniu zdjęć swoich prac na adres przedszkole35sos@interia.pl.
Pamiętajcie o napisaniu na pracy: imienia dziecka oraz nazwy grupyJ
6. Zabawa dla chętnych- zagraj w popularną grę pamięciową „Memory”:
BAWCIE SIE DOBRZE!!!