Data: 16.04.2020 r czwartek; 17.04. 2020 r. piątek

 

 

Temat zajęć: How’ s the weather today? (2 x zajęcia)

 

 

Cele: utrwalenie poznanego słownictwa dotyczącego pogody  (sunnysłonecznie, cloudy- pochmurno, rainy- deszczowo, snowy- śnieżnie ) oraz części ciała (head- głowa, shoulders- ramiona, knees- kolana, toes- palce u nogi, eyes- oczy, ears -uszy, mouth-usta, nose- nos),  śpiewanie i odgrywanie piosenek.

     

1. Witamy się!

Piosenka na dobry początek:Make a circle"

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

 

     

HELLO!    HOW ARE YOU TODAY?

I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.

 

2. Zapraszam do porannej gimnastykiJ

 

https://wordwall.net/pl/resource/1004817/gimnastyka-po-angielsku

 

3. Przypomnijcie sobie jakie znacie określenia na pytanie-

HOW’S THE WEATHER TODAY?” ( Jaka jest dzisiaj pogoda?).

Poniżej możliwe odpowiedzi dziecka, które powinno także pokazać gest, który został na zajęciach przyporządkowany do każdego rodzaju pogody.

 

IT IS SUNNY. (Jest słonecznie) tzw. “wkręcanie żarówek”

IT IS RAINY. (Jest deszczowo) pokazujemy dłońmi spadający deszcz

IT IS CLOUDY. (Jest pochmurno) rysujemy w powietrzu chmurę

IT IS SNOWY. (Jest śnieżnie) udajemy , ze rzucamy śnieżkami

 

Posłuchajcie piosenki „ How’s the weather today?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

4. Zabawa dydaktyczna  „Touch the…”

 

Do zabawy możecie  wykorzystać poniższe obrazki lub samodzielnie stworzyć karty obrazkowe odpowiadające danej pogodzieJ

Zabawa polega na tym, że Rodzic mówi:

It’s sunny”  lub „Touch the sun” , a dziecko wskazuje odpowiednią ilustrację.

“It’s rainy” lub “Touch the rain”

It’s snowy” lub “Touch the snow”

It’s cloudy” lub “Touch the cloud”

Odwrotna forma zabawy- rodzic wskazuje dany obrazek, a dziecko odpowiada jaką widzi na nim  pogodę.

 

 

 

 

5. Kolejna wesoła piosenka do wykorzystania na powitanie, rozpoczęcie zabawy z językiem angielskim Mr. Golden Sun”

 

https://www.youtube.com/watch?v=bmAVDglbG88

 

 

 

6. Przypomnijcie sobie poznane części ciała  (head- głowa, shoulders- ramiona, knees- kolana, toes- palce u nogi, eyes- oczy, ears -uszy, mouth-usta, nose- nos) podczas słuchania dobrze znanej Wam piosenki Head, shoulders, knees and toes”- tańczcie razem z Panią:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=_Kvb0mVko3k

 

 

 

7. Praca plastyczna- połącz ze sobą kropki, następnie pokoloruj, pomaluj lub wylep plasteliną w odpowiednim kolorze, powstałe słoneczko.

 

 

8. Na zakończenie zapraszam na krótki spacer z małą mrówką o imieniu Andy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA

 

 

 

 

Gorąco zachęcam do przesyłania zdjęć prac wykonanych przez dzieci

  na przedszkolnego maila:

 

przedszkole35sos@interia.pl