Temat zajęć: How’ s the weather today? (2 x zajęcia)
Cele: utrwalenie poznanego słownictwa dotyczącego pogody (sunny –słonecznie, cloudy- pochmurno, rainy- deszczowo, snowy- śnieżnie ) oraz części ciała (head- głowa, shoulders- ramiona, knees- kolana, toes- palce u nogi, eyes- oczy, ears -uszy, mouth-usta, nose- nos), śpiewanie i odgrywanie piosenek.
1. Witamy się!
Piosenka na dobry początek: „Make a circle"
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
HELLO! HOW ARE YOU TODAY?
I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.
2. Zapraszam do porannej gimnastykiJ
https://wordwall.net/pl/resource/1004817/gimnastyka-po-angielsku
3. Przypomnijcie sobie jakie znacie określenia na pytanie-
„HOW’S THE WEATHER TODAY?” ( Jaka jest dzisiaj pogoda?).
Poniżej możliwe odpowiedzi dziecka, które powinno także pokazać gest, który został na zajęciach przyporządkowany do każdego rodzaju pogody.
IT IS SUNNY. (Jest słonecznie) tzw. “wkręcanie żarówek”
IT IS RAINY. (Jest deszczowo) pokazujemy dłońmi spadający deszcz
IT IS CLOUDY. (Jest pochmurno) rysujemy w powietrzu chmurę
IT IS SNOWY. (Jest śnieżnie) udajemy , ze rzucamy śnieżkami
Posłuchajcie piosenki „ How’s the weather today?”
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
4. Zabawa dydaktyczna „Touch the…”
Do zabawy możecie wykorzystać poniższe obrazki lub samodzielnie stworzyć karty obrazkowe odpowiadające danej pogodzieJ
Zabawa polega na tym, że Rodzic mówi:
„It’s sunny” lub „Touch the sun” , a dziecko wskazuje odpowiednią ilustrację.
“It’s rainy” lub “Touch the rain”
“It’s snowy” lub “Touch the snow”
“It’s cloudy” lub “Touch the cloud”
Odwrotna forma zabawy- rodzic wskazuje dany obrazek, a dziecko odpowiada jaką widzi na nim pogodę.
5. Kolejna wesoła piosenka do wykorzystania na powitanie, rozpoczęcie zabawy z językiem angielskim „ Mr. Golden Sun”
https://www.youtube.com/watch?v=bmAVDglbG88
6. Przypomnijcie sobie poznane części ciała (head- głowa, shoulders- ramiona, knees- kolana, toes- palce u nogi, eyes- oczy, ears -uszy, mouth-usta, nose- nos) podczas słuchania dobrze znanej Wam piosenki „Head, shoulders, knees and toes”- tańczcie razem z Panią:)
https://www.youtube.com/watch?v=_Kvb0mVko3k
7. Praca plastyczna- połącz ze sobą kropki, następnie pokoloruj, pomaluj lub wylep plasteliną w odpowiednim kolorze, powstałe słoneczko.
8. Na zakończenie zapraszam na krótki spacer z małą mrówką o imieniu Andy.
https://www.youtube.com/watch?v=O2NwvUB41rA
Gorąco zachęcam do przesyłania zdjęć prac wykonanych przez dzieci
na przedszkolnego maila: