Data: 22.04. środa, 23.04. czwartek 

 

Temat zajęć: Goldilocks and the three Bears

 

 

Cele:

 

- poznanie słownictwa związanego z bajką „Złotowłosa i trzy misie”( postacie- Goldilocks, three bears: Daddy, Mummy, Baby); (porridge, bowl, chair, table, bed)

 

- stopniowianie przymiotników (too hot, too cold, too big, too soft, too hard, just right)

 

- określenia wielkości (big, medium size, teeny weeny)

 

- śpiewanie piosenki znanej dzieciom, utrwalanie nazw czynności

 

 

1. Witamy się!

     

HELLO!    WHAT'S YOUR NAME?

MY NAME IS..../ I’M .....

HOW ARE YOU TODAY?

I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.

HOW OLD ARE YOU?

I’M 5, 6, 7

 

 

2. Na rozgrzewkę zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence „Walking, walking”

 

https://youtu.be/fPMjnlTEZwU

 

 

3. Na początek dzisiejszego spotkania proponuje opowiedzieć dziecku bajkę o „Zlotowłosej i trzech misiach" ( można również puścić nagranie https://youtu.be/-tY9lpG0xhA), następnie  proszę puścić nagranie tej bajki w wersji po angielsku- tytuł bajki  „Goldilocks and the three Bears

 

https://youtu.be/0oUP2PFeOi8

 

 

 

Drodzy Rodzice powtórzcie teraz  kilkakrotnie z dzieckiem poniższe słówka, wykorzystajcie do tego załączone obrazki:

 

 

 

GOLDILOCKS  (Złotowłosa)               MUMMY BEAR (Mama Miś)

 

DADDY BEAR    (Tata Miś)         BABY BEAR (Dziecko)

 

PORRIDGE (owsianka)            BOWL (miska)            CHAIR  (krzesło)

          

TABLE (stół)                   BED (łóżko)

 

 

Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm

 

 

 

Słownictwo związane ze stopniowaniem przymiotników.

 

               BIG (duży)               MEDIUM SIZE   (średni )        TENNY WEENY (maluteńki)

 

TOO HOT (za gorące)          TOO COLD (za zimne)             JUST RIGHT ( w sam raz)

 

TOO  BIG (zbyt duży)        TOO HARD (zbyt twardy)      TOO SOFT  (zbyt miękki)  

 

        Do utrwalenia słownictwa proszę wykorzystać poniższe ilustracje:

 

Żródło: http://www.first-school.ws/t.asp?t=http://www.first-school.ws/images/ac/fairy-tales/3bears_sizingc.gif

 

4. Kolejne zadanie- ułóżcie w odpowiedniej kolejności ( na podstawie bajki )  poniższe obrazki.

    

       

 

Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/literacy/fairytales/goldilocks-and-three-bears.html

 

 

Jeżeli macie Państwo drukarkę, możecie wydrukować obrazki, które dzieci następnie pokolorują i ułożą w odpowiedniej kolejności. Jeżeli nie posiadacie drukarki, dzieci na ekranie komputera mogą wskazywać odpowiednią  kolejność.

 

 

 

5. Karty pracy utrwalające poznane słownictwo. Objerzycie ponownie bajkę „Goldilocks and the three Bears” i wykonajcie zadania.

  • Załącznik ( Karta Pracy 1):

-          połączcie obrazek ze odpowiednim wyrazem zapisanym w tabelce;

-          ułóżcie odpowiednia kolejność wydarzeń od 1 do 8;

-          wybierzcie prawidłowa odpowiedź;

-          odnajdżcie słówka z 1 zadania i zaznaczcie je

 

Żródło: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/goldilocks-and-the-three-bears

 

  • Karta Pracy 2- uzupełnijcie odpowiednio puste okienka obrazkami, tak żeby w każdym kwadracie nie powtórzył się żaden obrazek.

 

 

Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm

 

 

6. Interaktywne układanie puzzlii, odsyłam na stronę:

http://www.first-school.ws/puzzlesonline/fairytales/goldilocks-and-the-three-bears.htm

 

7. Dla chętnych- przesyłam w formacie pdf zestaw kolorowanek dla dzieci, które będą miały ochotę poćwiczyć słownictwo oraz swoje „rączki”J

Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/6131-6140/sb6137.html

 

 

ŻYCZĘ WSZYSTKIM DOBREJ ZABAWY

ZE ZŁOTOWŁOSĄ I TRZEMA MISIAMIJ