Data: 22.04. środa, 23.04. czwartek
Temat zajęć: Goldilocks and the three Bears
Cele:
- poznanie słownictwa związanego z bajką „Złotowłosa i trzy misie”( postacie- Goldilocks, three bears: Daddy, Mummy, Baby); (porridge, bowl, chair, table, bed)
- stopniowianie przymiotników (too hot, too cold, too big, too soft, too hard, just right)
- określenia wielkości (big, medium size, teeny weeny)
- śpiewanie piosenki znanej dzieciom, utrwalanie nazw czynności
1. Witamy się!
HELLO! WHAT'S YOUR NAME?
MY NAME IS..../ I’M .....
HOW ARE YOU TODAY?
I’M GOOD. I’M GREAT. I’M WONDERFUL.
2. Na rozgrzewkę zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence „Walking, walking”
3. Na początek dzisiejszego spotkania proponuje opowiedzieć dziecku bajkę o „Zlotowłosej i trzech misiach" ( można również puścić nagranie https://youtu.be/-tY9lpG0xhA), następnie proszę puścić nagranie tej bajki w wersji po angielsku- tytuł bajki „Goldilocks and the three Bears”
Drodzy Rodzice powtórzcie teraz kilkakrotnie z dzieckiem poniższe słówka, wykorzystajcie do tego załączone obrazki:
GOLDILOCKS (Złotowłosa) MUMMY BEAR (Mama Miś)
DADDY BEAR (Tata Miś) BABY BEAR (Dziecko)
PORRIDGE (owsianka) BOWL (miska) CHAIR (krzesło)
TABLE (stół) BED (łóżko)
Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm
Słownictwo związane ze stopniowaniem przymiotników.
BIG (duży) MEDIUM SIZE (średni ) TENNY WEENY (maluteńki)
TOO HOT (za gorące) TOO COLD (za zimne) JUST RIGHT ( w sam raz)
TOO BIG (zbyt duży) TOO HARD (zbyt twardy) TOO SOFT (zbyt miękki)
Do utrwalenia słownictwa proszę wykorzystać poniższe ilustracje:
4. Kolejne zadanie- ułóżcie w odpowiedniej kolejności ( na podstawie bajki ) poniższe obrazki.
Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/literacy/fairytales/goldilocks-and-three-bears.html
Jeżeli macie Państwo drukarkę, możecie wydrukować obrazki, które dzieci następnie pokolorują i ułożą w odpowiedniej kolejności. Jeżeli nie posiadacie drukarki, dzieci na ekranie komputera mogą wskazywać odpowiednią kolejność.
5. Karty pracy utrwalające poznane słownictwo. Objerzycie ponownie bajkę „Goldilocks and the three Bears” i wykonajcie zadania.
- połączcie obrazek ze odpowiednim wyrazem zapisanym w tabelce;
- ułóżcie odpowiednia kolejność wydarzeń od 1 do 8;
- wybierzcie prawidłowa odpowiedź;
- odnajdżcie słówka z 1 zadania i zaznaczcie je
Żródło: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/goldilocks-and-the-three-bears
Żródło: https://www.dltk-teach.com/rhymes/goldilocks/mfeltboard.htm
6. Interaktywne układanie puzzlii, odsyłam na stronę:
http://www.first-school.ws/puzzlesonline/fairytales/goldilocks-and-the-three-bears.htm
7. Dla chętnych- przesyłam w formacie pdf zestaw kolorowanek dla dzieci, które będą miały ochotę poćwiczyć słownictwo oraz swoje „rączki”J
Żródło: https://www.sparklebox.co.uk/6131-6140/sb6137.html
ŻYCZĘ WSZYSTKIM DOBREJ ZABAWY
ZE ZŁOTOWŁOSĄ I TRZEMA MISIAMIJ