Temat zajęć: My family
Cele:
- utrwalenie słownictwa związanego z członkami rodziny (family, mum, dad, sister, brother, baby grandma, grandpa)
- śpiewanie i odgrywanie piosenek („The Fingers Family”, „Skidamarink”, “Baby shark’)
1. Przywitajmy się.
Bardzo proszę, przywitajcie się ze sobą mówiąc- HELLO!
Zapytajcie- WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?) -
dziecko odpowiada- I’M…. lub MY NAME IS...
Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało- WHAT’S YOUR NAME?
Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....
2. Na początek zapraszam do wysłuchania waszej ulubionej piosenki o rodzinie rekinów.
Wstańcie i się poruszajcie- miłej zabawy!
„Baby Shark”
3. Pamiętacie piosenkę o rodzinie paluszków?
Przypomnijcie sobie i zaśpiewajcie piosenkę
„The Fingers Family”
4. Przyjrzyjcie się poniższym postaciom, powtarzajcie ich nazwy wskazując
odpowiedniego członka rodziny.
FAMILY (rodzina)
MUM (mama) DAD (tata) BABY (dziecko)
GRANDMA (babcia) GRANDPA (dziadek)
SISTER (siostra) BROTHER (brat)
Przygotujcie proszę swoje rodzinne zdjęcie i wskazujcie , nazywając odpowiednio kolejne osoby na zdjęciu. Oczywiście w języku angielskimJ Dodatkowo możecie policzyć wszystkich członków rodziny- utrwalając tym samym liczebniki.
5. Zabawa dydaktyczna „Who is missing?” – rozkładamy karty obrazkowe/ rysunki/wycinki z gazet, przedstawiające członków rodziny. Możecie wykorzystać do tego zadania dołączony plik pdf „Rodzina karty obrazkowe” . Nazywamy kolejno wszystkie osoby. Następnie dziecko zamyka oczy. Rodzic może powiedzieć: „Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Who is missing?” Rodzic odwraca 1 kartę, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego obrazka brakuje. Powtórzcie zabawę kilka razy.
6. Praca plastyczna- zachęcam do narysowania i pięknego ozdobienia porteru swojej własnej rodziny- pomoc rodziców lub rodzeństwa mile widzianaJ.
Narysujcie siebie, mamę, tatę, brata/ siostrę, babcię, dziadka. Jeżeli potraficie to podpiszcie każdą osobę.
Miłej zabawyJ
Bye Bye!!!
Gorąco zachęcam do przesyłania zdjęć prac wykonanych przez dzieci
na przedszkolnego maila (w tytule: PRACE ANGIELSKI)
Temat zajęć: The Mother’s Day
Cele:
- utrwalanie poznanego słownictwa w języku angielskim (flowers, gift, kiss, hug, heart, I love you)
- śpiewanie i odgrywanie piosenek („Skidamarink”. „I love my Mommy”, „ Happy Mother’s Day”, “Hugs and kisses”)
1. Na miłe rozpoczęcie dnia zapraszam do zaśpiewanie piosenki „Skidamarink”.
Pamiętacie ją z zajęć w przedszkolu?? Mam nadzieję, że tak…
https://www.youtube.com/watch?v=iJv1Ss3e40s
2. Na początku dzisiejszego spotkania z językiem angielskim odsyłam Was od razu do prezentacji, dzięki której dowiecie się jakie święto będziemy obchodzić 26 maja… czy już wiecie? The Mother’s Day
Powtarzajcie poniższe słówka:
FLOWERS (kwiaty) KISS (całus) HUG (przytulas)
GIFT (prezent) HEART (serce)
I LOVE YOU ( Kocham Cię)
Piosenka „I love my Mommy”
https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
Piosenka „ Happy Mother’s Day”
https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo
Pamiętacie określenia wielkości: big- duży small- mały
Nazwy stron: left- lewa right- prawa
Nazwy kolorów: red- czerwony pink- różowy purple- fioletowy
2) Plik pdf „Połącz kropki” –połącz kolejno kropki, a zobaczysz co kryje się karcie.
Ozdób serduszko według własnego pomysłu i wręcz go mamie.
Źródło: https://supersimple.com/free-printables/skidamarink-worksheet-color-the-hearts/
Życzę udanej zabawyJ