Data: 20.05.2020 r, środa

 

 

Temat zajęć: My family

 

Cele:

 

- utrwalenie słownictwa związanego z członkami rodziny (family, mum, dad, sister, brother, baby grandma, grandpa)

- śpiewanie i odgrywanie piosenek („The Fingers Family”, „Skidamarink”, “Baby shark’)

 

 

1. Przywitajmy się.

 

Bardzo proszę, przywitajcie się ze sobą mówiąc- HELLO!

Zapytajcie-  WHAT’S YOUR NAME? (Jak masz na imię?) -

dziecko odpowiada- I’M….  lub   MY NAME IS...                                                             

Następnie spróbujcie zachęcić dziecko, aby Was zapytało-  WHAT’S YOUR NAME?

Odpowiedzcie- I’M.... lub MY NAME IS....

 

2. Na początek zapraszam do wysłuchania waszej  ulubionej piosenki o rodzinie rekinów.

Wstańcie i się poruszajcie- miłej zabawy!

Baby Shark

 

https://youtu.be/XqZsoesa55w

 

 

    3.  Pamiętacie piosenkę o rodzinie paluszków?       

Przypomnijcie sobie i zaśpiewajcie piosenkę

The Fingers Family”

https://youtu.be/1RMvYzY8gC8

 

 

 

 

 

     4. Przyjrzyjcie się poniższym postaciom, powtarzajcie ich nazwy wskazując

         odpowiedniego członka rodziny.

 

      FAMILY (rodzina)            

 

 

MUM   (mama)               DAD (tata)          BABY  (dziecko)          

 

 

GRANDMA (babcia)                 GRANDPA (dziadek)

 

 

SISTER (siostra)            BROTHER (brat)

 

Bez tytułu

Źródło: https://easyenglishland.wordpress.com/2020/05/10/family-zabawy-jezykowe-karty-pracy-piosenki/?fbclid=IwAR1SQ4TyopId5YtGaMPTVYdQd2IviPzsIw-yzT_GtSNgSoPHMeLC6jXnMnI

 

 

Przygotujcie proszę swoje rodzinne zdjęcie i wskazujcie , nazywając odpowiednio kolejne osoby na zdjęciu. Oczywiście w języku angielskimJ Dodatkowo możecie policzyć wszystkich członków rodziny- utrwalając tym samym  liczebniki.

5. Zabawa dydaktyczna „Who is missing?” – rozkładamy karty obrazkowe/ rysunki/wycinki z gazet, przedstawiające członków rodziny. Możecie wykorzystać do tego zadania dołączony plik pdf „Rodzina karty obrazkowe” .                                                                                         Nazywamy kolejno wszystkie osoby. Następnie dziecko zamyka oczy. Rodzic może powiedzieć:                                                                                                                                       Close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Who is missing?”                                                                                                           Rodzic odwraca 1 kartę, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego obrazka brakuje. Powtórzcie zabawę kilka razy.

6. Praca plastyczna- zachęcam do narysowania i pięknego ozdobienia porteru swojej własnej rodziny- pomoc rodziców lub rodzeństwa mile widzianaJ.

Narysujcie siebie, mamę, tatę, brata/ siostrę, babcię, dziadka.                                                          Jeżeli potraficie to podpiszcie każdą osobę.

Miłej zabawyJ

Bye Bye!!!

 

 

Gorąco zachęcam do przesyłania zdjęć prac wykonanych przez dzieci

  na przedszkolnego maila (w tytule: PRACE ANGIELSKI)

 

przedszkole35sos@interia.pl

Data:  21.05. 2020 r. czwartek

 

 

Temat zajęć: The Mother’s Day

 

Cele:

 

- utrwalanie poznanego słownictwa w języku angielskim (flowers, gift, kiss, hug, heart, I love you)

- śpiewanie i odgrywanie piosenek („Skidamarink”. „I love my Mommy”,  „ Happy Mother’s Day”, “Hugs and kisses”)

 

 

1. Na miłe rozpoczęcie dnia zapraszam do zaśpiewanie piosenki „Skidamarink”.

Pamiętacie ją z zajęć w przedszkolu?? Mam nadzieję, że tak…

 

Koniecznie do zabawy zaproś swoją mamusięJ

 

https://www.youtube.com/watch?v=iJv1Ss3e40s

 

 

2. Na początku dzisiejszego spotkania z językiem angielskim odsyłam Was od razu do prezentacji, dzięki której dowiecie się jakie święto będziemy obchodzić 26 maja… czy już wiecie?  The Mother’s Day

Powtarzajcie poniższe słówka:

 

FLOWERS  (kwiaty)              KISS (całus)                   HUG (przytulas)

 

 

                                          GIFT (prezent)             HEART (serce)

 

 

I LOVE YOU ( Kocham Cię)

 

 

 

https://view.genial.ly/5ec13fa88e243b0d5a335ac7/guide-mothers-day?fbclid=IwAR12nExpJbXHF-kto14cCsx-pFsnVZdYftAEsvKMOe8QmTtcf8EkE093AAs

 

 

 

 

 

Zapraszam do wysłuchania trzech piosenek o mamieJ.
Wybierzcie jedną i spróbujcie nauczyć się jej,
aby móc 26 maja zaśpiewać ją swojej mamusiJ

 

Piosenka „I love my Mommy”

 

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

Piosenka „ Happy Mother’s Day”

 

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

 

Piosenka “Hugs and kisses”

 

https://youtu.be/frYfZYeBO4k

 

 

Wykonajcie poniższe karty pracy:

 

1) Plik pdf „Serduszka”

 

Pamiętacie określenia wielkości:                    big- duży       small- mały

Nazwy stron:                                                   left- lewa                right- prawa

Nazwy kolorów:                           red- czerwony     pink- różowy          purple- fioletowy 

 

2)  Plik pdf  „Połącz kropki” –połącz kolejno kropki, a zobaczysz co kryje się karcie.

Ozdób serduszko według własnego pomysłu i wręcz go mamie.

 

Źródło: https://supersimple.com/free-printables/skidamarink-worksheet-color-the-hearts/

 

 

 

 

Życzę udanej zabawyJ