Temat zajęć: Across the Universe (2 x zajęcia)
Cele:
1. Witamy się!
Piosenka na dobry początek: „Make a circle"
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
HELLO! WHAT’S YOUR NAME?
I’M ………/ MY NAME IS……….
2. Poruszajmy się przy piosence „Open shut them 2”
https://www.youtube.com/watch?v=DzA1VQL1oME
3. Drogie Przedszkolaki czy wiecie, że 21 maja obchodziliśmy Dzień Kosmosu??
W nawiązaniu do tego dnia zapraszam was w daleką podróż rakietą- A ROCKET IN THE SKY FLYING HIGH, HIGH, HIGH!!!
Na początek mała powtórka- na pewno doskonale znacie nazwy planet znajdujących się w Układzie Słonecznym (Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun) - dzisiaj dowiecie się jak brzmią ich nazwy w języku angielskim.
Wysłuchajcie piosenki "Space rocket" (nagranie mp4) , a następnie przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom przedstawiającym kolejne planety.
żródło: www.blizejprzedszkola.pl
Tekst piosenki:
Take the rocket from yout pocket
One and two.
Watch it grow, watch it grow,
In front of you.
Fly, fly high to the sky,
And what do you see?
The Sun and the planets.
Say their names with me.
Ready?
Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one!
Mercury- Mercury,
Venus-Venus,
Earth-Earth,
Mars-Mars,
Jupiter-Jupiter,
Saturn-Saturn,
Uranus-Uranus,
Neptune-Neptune.
Pamiętajcie również o :
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/space - tutaj możecie poćwiczyć wymowę poniższych słówek.
4. A teraz nauczymy się króciutkiej rymowanki- nagranie mp 4 „Rocket”
Hands together (dziecko kuca i łączy dłonie na wysokości klatki piersiowej)
Elbows apart. (łokcie rozkłada na boki)
Put your hands up, (złączone dłonie uniosi nad głowę)
It’s time to start.
Five, four, three, two, one and wave bye-bye.
Your rocket is ready fly, fly, fly. (na ostatnie słowa dziecko podnosi sie i porusza po pokoju)
5. Zabawa sensoryczna „Moon Sand”
Jeżeli macie w domku piasek kinetyczne zapraszam do zabawy, jeżeli nie zachęcam do wykonania świetnej masy sensorycznej – podaje przepisJ.
Rodzicu możesz przygotować duży plastikowy pojemnik, wypełnić go piaskiem kinetycznym i ukryć w nim różne przedmioty kojarzące się z kosmosem np. szklane kulki, kolorowe piłeczki imitujące planety, gwiazdki, figurki rakiet czy statków kosmicznych. Zadaniem dziecka jest odnalezienie przedmiotów, a następnie jeżeli potrafi może spróbować opisać to co znalazło np. I’ve got a planet. It’s blue and yellow.
6. “Build your rocket”- praca plastyczna
W wolnej chwilli może zbudujecie własna rakietę? Oto propozycje wykonania pracy:
7. Aby utrwalić poznane słownictwo związane z kosmosem zachęcam do wysłuchania piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=SAHy_2IFFGA
https://www.youtube.com/watch?v=DEHBrmZxAf8&feature=youtu.be
8. Przesyłam równiez propozycje kart pracy oraz kolorowanek związanych z tematem zajęć.
Pliki pdf- „Karta pracy 1”,
„Karta Pracy 2” należy wykonać ją po wysłuchaniu piosenki
„Flying from the Sun to the Stars”
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/flying-the-sun-the-stars