Temat zajęć: Paddington Bear - Miś Paddington.
Cele:
· poznanie historii Misia Paddingtona
· utrwalenie nazw części ciała oraz czynności (eyes, ears, nose, arms, legs, clap your hands, pat your knees, stomp your feet, blink your eyes, wiggle your ears)
· śpiewanie piosenek: „Clap your hands", ''My teddy bear”,
1. Witamy się!
Sprawdzcie czy pamiętacie, jakie czynności należy wykonywac przy nowej piosence
„Clap your hands"
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
2. Na początek dzisiejszego spotkania zapraszam do wysłuchania znanej piosenki ''My teddy bear”- przytulcie swojego ulubionego misia i pokazujcie na nim wspominane w piosence części ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8&pbjreload=10
EYES-oczy EARS- uszy
NOSE-nos ARMS- ramiona
LEGS- nogi
3 . Ciekawa jestem czy znacie milutkiego bohatera, którego Wam dzisiaj chce przedstawić…
Oto Miś Paddington- Paddington Bear. Dowiecie sie w jaki sposób i skąd pojawił się Misiu oraz odwiedzicie z nim LondynJ
Rodzice opoiwedza Wam
krótciutką historię Misia... posłuchajcie-
Miś Paddington (ang. Paddington Bear) –niedźwiadek, którego postać
została stworzona przez angielskiego pisarza Michaela Bonda.
Pierwsza książka o misiu Paddingtonie ukazała się 13 października 1958 roku. Autor napisał ją zainspirowany maskotką, którą kupił w Wigilię 1956 roku. Maskotka, pluszowy miś, leżała samotnie na półce londyńskiego sklepu z zabawkami. Michaelowi Bondowi zrobiło się żal osamotnionego misia i postanowił podarować go żonie.
Miś Paddington, przypominający bardziej pluszowego misia niż prawdziwego niedźwiedzia, występuje w 14 książkach dla dzieci i filmach animowanych.
Miś urodził się w Peru, w Anglii znalazł się dziwnym trafem. Rodzina Brownów znalazła go na stacji Paddington w Londynie i nadała mu imię na jej cześć. Miś ma spokojny temperament, jest pomocnikiem pań Bird i Brown. Jednak jego sprytny sąsiad lubi go wykorzystywać. Przyjaźni się z panem Gruberem, właścicielem antykwariatu na Portobello Road. Zna tam także wszystkich kupców. Niedźwiadek jest dobry, miły, grzeczny, chociaż zdarzają mu się także różne kłopoty. Często bawi się z Jonatanem i Judytą.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Miś_Paddington
4. Obejrzyjcie teraz film edukacyjny o Misiu Paddingtonie oraz bajkę z jego przygodami w Londynie :)
https://www.youtube.com/watch?v=xa0f1jAmkDQ&pbjreload=10
https://www.youtube.com/watch?v=W0qXrHpdmI8
5. Poruszajcie się przy znanej Wam piosence „The Wheels On The Bus ''.
Naśladujcie ruchy bohaterów piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4
6. Na zakończenie proponuje byście pokolorowali Misia- pamiętając o odpowiednich kolorach, czyli blue coat (niebieski płaszcz), red hat (czerwony kapelusz) oraz brown siutcase (brązowa walizka).
Temat zajęć: Sports-dyscypliny sportowe
Cele:
· poznanie słownictwa związanego ze sportem (football, basketball, tennis, gymnastics, swimming, cycling)
· spiewanie piosenek „Hello song”, „Sports song”
Przedszkolaki zaśpiewajcie na dobry początek dnia piosenkę „Hello song”
https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU
Odwiedzając poniższe strony możecie poćwiczyć wymowę słownictwa.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/sports-1
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/sports-2
FOOTBALL- pilka nożna BASKETBALL- koszykówka
TENNIS- tenis GYMNASTICS- gimnastyka
CYCLING- kolarstwo SWIMMING- pływanie
3. Posłuchajcie piosenki o tym jaki sport można uprawiać w kolejnych porach roku.
https://www.youtube.com/watch?v=WCYTlVF-djw
4. Na koniec poruszajcie się jeszcze troszeczkę przy piosence
„Walking, walking”
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU