Data: 02.06.2020 r. środa

 

 

Temat zajęć: Paddington Bear  - Miś Paddington.

 

Cele:

·         poznanie historii Misia Paddingtona

·         utrwalenie nazw części ciała oraz czynności (eyes, ears, nose, arms, legs, clap your hands, pat your knees, stomp your feet, blink your eyes, wiggle your ears)

·         śpiewanie piosenek: „Clap your hands", ''My teddy bear”,

 

1. Witamy się!

Sprawdzcie czy pamiętacie, jakie czynności należy wykonywac przy nowej  piosence

Clap your hands"

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

 

 

2. Na początek dzisiejszego spotkania zapraszam do wysłuchania znanej piosenki  ''My teddy bear”- przytulcie swojego ulubionego misia i pokazujcie na nim wspominane w piosence części ciała.

 

https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8&pbjreload=10

 

 

EYES-oczy         EARS- uszy

 

NOSE-nos    ARMS- ramiona

 

LEGS- nogi

 

 

 

3 . Ciekawa jestem czy znacie milutkiego bohatera, którego Wam dzisiaj chce przedstawić…

 

Oto Miś  Paddington- Paddington Bear. Dowiecie sie w jaki sposób i skąd pojawił się Misiu oraz odwiedzicie z nim LondynJ

 

Obraz znaleziony dla: mis paddington

 

 

 

Rodzice opoiwedza Wam krótciutką historię Misia... posłuchajcie-
Miś Paddington (ang. Paddington Bear) –niedźwiadek, którego postać została stworzona przez angielskiego pisarza Michaela Bonda.

Pierwsza książka o misiu Paddingtonie ukazała się 13 października 1958 roku. Autor napisał ją zainspirowany maskotką, którą kupił w Wigilię 1956 roku. Maskotka, pluszowy miś, leżała samotnie na półce londyńskiego sklepu z zabawkami. Michaelowi Bondowi zrobiło się żal osamotnionego misia i postanowił podarować go żonie.

Miś Paddington, przypominający bardziej pluszowego misia niż prawdziwego niedźwiedzia, występuje w 14 książkach dla dzieci i filmach animowanych.

Miś urodził się w Peru, w Anglii znalazł się dziwnym trafem. Rodzina Brownów znalazła go na stacji Paddington w Londynie i nadała mu imię na jej cześć. Miś ma spokojny temperament, jest pomocnikiem pań Bird i Brown. Jednak jego sprytny sąsiad lubi go wykorzystywać. Przyjaźni się z panem Gruberem, właścicielem antykwariatu na Portobello Road. Zna tam także wszystkich kupców. Niedźwiadek jest dobry, miły, grzeczny, chociaż zdarzają mu się także różne kłopoty. Często bawi się z Jonatanem i Judytą.

 Źródło:  https://pl.wikipedia.org/wiki/Miś_Paddington

 

4. Obejrzyjcie teraz film edukacyjny o Misiu Paddingtonie oraz bajkę z jego przygodami w Londynie :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=xa0f1jAmkDQ&pbjreload=10

 

https://www.youtube.com/watch?v=W0qXrHpdmI8

 

5. Poruszajcie się przy znanej Wam piosence   The Wheels On The Bus ''.

Naśladujcie ruchy bohaterów piosenki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4


6. Na zakończenie proponuje byście pokolorowali Misia- pamiętając o odpowiednich kolorach,  czyli blue coat (niebieski płaszcz), red hat (czerwony kapelusz) oraz brown siutcase  (brązowa walizka).

Obraz znaleziony dla: mis paddington kolorowanka

 

 

                    Data: 03.06.2020 r. czwartek

 

 

Temat zajęć: Sports-dyscypliny sportowe

 

 

Cele:

 

·         poznanie słownictwa związanego ze sportem (football, basketball, tennis, gymnastics, swimming, cycling)

·         utrwalenie nazw pór roku (spring, autumn, winter, spring)

·         śpiewanie piosenek „Hello song”, The sport song”

 

  1. Witamy się!

 

Przedszkolaki zaśpiewajcie na dobry początek dnia piosenkę „Hello song”

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU

 

2. Wiecie jak ważny dla dobrego zdrowia i samopoczucia jest sport prawda? Dzisiaj poznacie nazwy kilku dyscypliny sportowych.

 

Odwiedzając poniższe strony możecie poćwiczyć wymowę słownictwa.

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/sports-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/sports-2

 

FOOTBALL- pilka nożna             BASKETBALL- koszykówka   

 

TENNIS- tenis                     GYMNASTICS- gimnastyka

 

CYCLING- kolarstwo                          SWIMMING- pływanie

 

 

 

 

 

 

Źródło: https://easyenglishland.wordpress.com/2020/04/13/sports-vocabulary-do-pobrania-karty-pracy-propozycje-zabaw-gier-dla-najmlodszych/

 

 

  1. Posłuchajcie piosenki o tym jaki sport można uprawiać w kolejnych porach roku.

 

„The sport song”

 

https://www.youtube.com/watch?v=4FbD38Ag70Y

 

 

SUMMER – lato

 

SWIMMING IN THE SEA- plywać w morzu

 

SURFING IN THE SUN- surfować na słońcu

 

AUTUMN-jesień

 

GO CYCLING- jeżdzić na rowerze                PLAY  BASKETBALL- grać w koszykówkę

 

WINTER- zima

LOVE TO SKI- jeżdzić na nartach                                    LOVE TO RUN- biegać

 

SPRING – wiosna

 

GO WALKING- maszerować                                 PLAY FOOTBALL- grać w piłkę nożną

 

 

3. Na koniec poruszajcie się jeszcze troszeczkę przy piosence „Walking, walking”

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

 

 

 

4. Aby utrwalić poznane dzisiaj dyscypliny sportowe podpiszcie sport odpowiednia nazwą.

 

 

 

 

 

 

MIŁEGO DNIAJ