Temat zajęć: Summer Project (2 zajęcia)
Cele:
- utrwalenie określeń pogody
- utrwalenie nazw ubrań charakterystycznych dla każdej pory roku (shirt- koszulka, pants/shorts spodenki, socks – skarpetki, hat- kapelusza, coat- płaszcz, shoes- buty, scarf- szalik, mittens- rękawiczki, bag- torba/ plecak
- śpiewanie i odgrywanie piosenek
- usprawnianie małej motoryki (rysowanie, kolorowanie, wycinanie)
1. Przywitajmy się- piosenka o pogodzie "How's the weather?"
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
HELLO! WHAT’S YOUR NAME?
I’M ………/ MY NAME IS……….
HOW OLD ARE YOU?
I’M FIVE/ SIX/SEVEN.
HOW’S THE WEATHER?
IT’S SUNNY. (Jest słonecznie) IT’S RAINY. (Jest deszczowo)
IT’S CLOUDY. (Jest pochmurno) IT’S WINDY. (Jest wietrznie)
IT’S HOT. (Jest gorąco) IT’S COLD. (Jest zimno)
2. Pamiętacie z ostatnich zajęć- kto to taki octopus?
Poruszajcie się razem z ośmiornicą przy wesołej piosence "The octopus song”
https://www.youtube.com/watch?v=JhEbBiVxH9o&feature=youtu.be
3. Na pewno doskonale wiecie jaką porę roku przywitamy już za kilka dni… tak macie rację
to lato- SUMMERJ
Przyjrzyjcie sie poniższym obrazkom powtórzcie razem z rodzicami ich wymowę.
Utrwalcie nazwy ubrań podczas słuchania i oglądania piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=KDE6i_ZZkFU&feature=youtu.be
shirt- koszulka pants/shorts - spodenki socks – skarpetki
hat- kapelusza coat- płaszcz shoes- buty
scarf- szalik mittens- rękawiczki bag- torba/ plecak
4. Spakujcie proszę swoją walizkę na wakacje…
Narysujcie samodzielnie lub pokolorujcie, wytnijcie i wklejcie do walizki ubrania, które zabierzecie ze sobą na wakacje– nazwijcie je w języku angielskimJ
5. Na zakończenie proponuje Wam dla utrwalenia słownictwa i jego wymowy interaktywną grę:)
https://view.genial.ly/5ed3c5b267693c1203b0dbdc/interactive-image-summer-clothes
BYE, BYE!!!