RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI 5, 6- LETNIE
GODZINY |
ZAJĘCIA DNIA 07:30 -15:30
|
Część I 07:30-08:15 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań: konstrukcyjne, techniczne i manipulacyjne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
08:15- 08:45 |
Praca wspomagająca indywidualny rozwój dziecka. Zestaw ćwiczeń porannych Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Zabawy rytmiczne. |
08:45- 09:15 |
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
09:15 -09:30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, mycie zębów – kształtowanie nawyków zdrowotnych. |
Cześć II główna 09:30 – 10:30 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim. |
10:30 -10:45 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków) – doskonalenie umiejętności. |
10:45- 11:45 |
Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne. |
11:45-12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe, przygotowanie do obiadu - tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
12:00-12:30 |
Obiad – celebrowanie
posiłku. Realizacja założeń programowych |
12:30-13:00 |
Zabawy
relaksacyjne, codzienne czytanie książeczek, zapewnienie dzieciom różnych
form relaksu : słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie -
tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę |
Część III – poobiednia 13:00-14:00 |
Samodzielna zabawa dzieci –
podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela.
Praca indywidualna z dziećmi |
14:00-14:15 |
Przygotowanie
do podwieczorku – czynności
higieniczne
|
14:15-14:30 |
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków, wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole. |
14:30: 15:30 |
Zabawy dowolne w sali lub w
ogrodzie przedszkolnym - tworzenie sytuacji |
RAMOWY
ROZKŁAD DNIA
DZIECI
4,5-LETNIE
GODZINY |
ZAJĘCIA DNIA 06:00 -17:00 |
Część I |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań: konstrukcyjne, techniczne i manipulacyjne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci w poczuciu bezpieczeństwa. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. |
08:15 -8:45 |
Poranne
zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności
porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe |
08:45 -9:15 |
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
09:15 – 9:45
|
Czynności
higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów,
korzystanie z toalety - tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi
nawyków i zachowań prowadzących do
samodzielności. |
Cześć II główna 09:45:10:30 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej z uwzględnieniem specyfiki wieku - dzieci 4- letnie, dzieci 5 - letnie. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci - wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka. Przygotowanie do posługiwania się językiem angielskim. |
10:30-11:45
|
Czynności
samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka
ubierania się, zapiania guzików, suwaków – nabywanie, nabywanie i
doskonalenie umiejętności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy
niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i
spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych |
11:45-12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe - tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności. |
12:00-12:30 |
Obiad
– celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych |
Część III poobiednia 12:30-13:30 |
Zabawy relaksacyjne, codzienne czytanie książeczek, zapewnienie dzieciom różnych form relaksu: słuchanie muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. |
13:30-14:00 |
Zajęcia rytmiczno-muzyczno-ruchowe w grupach – budujące wrażliwość dziecka. Praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, zabawy niekierowane służące realizacji pomysłów dzieci. |
14:00-14:15 |
Czynności
samoobsługowe i zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku:
tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków |
14:15-14:40 |
Podwieczorek -wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole. |
14:40- 17:00 |
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela w sali lub w ogrodzie przedszkolnym – tworzenie sytuacji i bezpiecznych warunków rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; ), zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Samodzielna eksploracja elementów techniki w otoczeniu (konstruowanie, majsterkowanie). Praca wspomagająca indywidualny rozwój dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domów. |